با توجه به همه گیر شدن استفاده از تکنولوژی در بین نسل جدید تعداد فروشگاه های آنلاین افزایش یافته است. به دلیل سبک زندگی ماشینی افراد راحت طلب شده اند و طرفداران فروشگاه های اینترنتی افزایش یافته است. مزیت های زیادی برای فروشگاه های آنلاین در نظر گرفته اند که از جمله می توان جذابیت های بیشتر از نظر کاربران، محدود نشدن به زمان و مکان، تنوع زیاد در مورد کالا ها، نبودن ترافیک را نام برد. یکی از مسائلی که در خرید اینترنتی وجود دارد اعتماد به اجناس است که خوشبختانه با توجه به فراگیر شدن خرید اینترنتی این مسئله تا حدود زیادی مرتفع شده است. کسانی که کسب و کار اینترنتی دارند و یا قصد ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را دارند باید بدانند که اعتماد در خرید اینترنتی مسئله مهمی می باشد.

فروشگاه اینترنتی فرصت زیادی را برای افراد ایجاد می کند. شما می توانید بدون داشتن مکان فیزیکی محصولات خود را در دنیای بزرگ اینترنت به فروش برسانید. فروشگاه اینترنتی محدود به متراژ و موقعیت جغرافیایی نمی باشد.

شما می بایست برای مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین خود هنر اداره کردن آن را داشته باشید تا بتوانید به سود کافی دست پیدا کنید. متخصصان و صاحب نظران آینده ی درخشانی را برای فروشگاه اینترنتی متصور می دانند. از یک طرف کاربران اینترنت در حال افزایش می باشند که خیلی از آنها نسل جوان هستند و از طرف دیگر راحتی در خرید باعث شده است تا فروشگاه آنلاین طرفداران خاص خود را داشته باشد. طبق آمارها فروشگاه اینترنتی در چند سال اخیر رشد زیادی داشته است. در حال حاضر در صنف های مختلف چند فروشگاه مطرح در جهان وجود دارد ، یکی از فروشگاه های اینترنتی که بسیار گسترده نیز می باشد آمازون است. همه گیر شدن اینترنت باعث شده است تا خیلی از افراد صاحب نظر نگاه تازه ای به فروشگاه های اینترنتی داشته باشند. ظرفیت های زیادی در اینترنت وجود دارد که با مدیریت بهتر می توان کسب درآمد زیادی از آن داشت.

با توجه به افزایش فروشگاه های اینترنتی باید شاهد حضور پررنگ تر سایر کسب و کارها در دنیای اینترنت باشیم. در کشورمان ایران نیز فروشگاه اینترنتی در سال های اخیر رونق زیادی داشته است. طبق آمارهای منتشر شده 40 میلیون کاربر فعال در فضای اینترنت وجود دارد که همین امر پتانسیل بالایی را برای فروش رقم زده است. حالا باید بدانیم که چند درصد از این کابران مشتری فعال و واقعی می باشند. می توان با مطالعه دقیق تر روند کاربران اینترنتی راهکارهای مختلفی را برای افزایش نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل فرا گرفت.