ویدئو مارکتینگ ، همیشه به ما گفته اند که ارزش یک عکس بیشتر از هزار کلمه می باشد ، اگر همین موضوع را در مورد ارزش ویدیو بیان کنیم چه می شود؟ روش های مختلفی برای جذب مخاطب وجود دارد که شما می بایست آن را به کار بگیرید. ویدیو مارکتینگ یکی از روش های قدرتمند برای بازاریابی محتوا می باشد. ویدیو مارکتینگ قدرتی فراتر از کپی رایتینگ و عکس دارد. ویدیو مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که شما بتوانید محصولات خود را به صورت کاملا خلاقانه به دیگران معرفی کنید. شما با این کار باعث می شوید تا همراهان شما بتوانند محصولات را به صورت واقعی مشاهده کنند.

ویدیو مارکتینگ باعث می شود تا شما به راحتی ابعاد محصولات خود را معرفی کنید. ویدیو مارکتینگ به ترافیک شما به شکل ویژه ای کمک خواهد کرد. استفاده از ویدیو مارکتینگ باعث می شود تا ترافیک سایت شما به شکل ویژه ای افزایش پیدا کنید. طبق نظر سنجی های انجام شده خیلی از کاربران اذعان داشته اند که تماشای ویدیو باعث شده است تا به راحتی تصمیم درستی در انتخاب محصول بگیرند. همین امر نشان می دهد که کاربران تمای دارند تا ویدیوهای بیشتری از محصول مورد نظر ببینند.

مزایا و معایب استفاده از ویدیو مارکتینگ در فروشگاه اینترنتی

ویدئو مارکتینگ ، هر کاری دارای معایب و مزایایی می باشد که در ادامه می خواهیم در مورد استفاده از ویدیو در فروشگاه های اینترنتی صحبت کنیم.یکی از مزایای اصلی استفاده از ویدیو در معرفی محصولات این می باشد که ترافیک زیادی از طریق موتورهای جستجو بابت انتشار ویدیو در وبسایت شما سرازیر می شود. این امر با عنوان سئو شناخته می شود. موتورهای جستجو نظیر گوگل عاشق ویدیو می باشد و همین امر باعث می شود تا کاربران زیادی از این طریق جذب سایت شما شوند. طبق آنالیزهای انجام شده کاربران به دنبال دیدن ویدیو هستند تا خواندن متن و دیدن تصاویر. سایت هایی که دارای ویدیوهای مختلف باشند باعث می شوند تا توقف کاربران در آن سایت ها افزایش پیدا کند.

ویدئو مارکتینگ ، با ویدیو شما می توانید فهم پست های خود را افزایش کنید ، شما می بایست با ساخت ویدیوهای مناسب و کوتاه بتوانید ابعاد مختلف کسب و کار خود را برای سایرین بیان کنید. به دلیل اینکه ویدیو مارکتینگ خوراک شبکه های اجتماعی مختلف می باشد شما می توانند ویدیوهای ساخته شده را به راحتی در شبکه های اجتماعی قرار دهید. ویدیوها اگر جذاب باشد به مانند یک ویروس در بین سایر کاربران دست به دست می شود. ویدیو مارکتینگ به ساخت یک برند عالی در ذهن مشتری کمک می کند. شما می توانید با برقراری ارتباط احساسی بین مشتریان خود باعث ایجاد جلب توجه و اعتماد بیشتر شوید. شما می توانید در شکل گیری ویدیو خود از یک داستان روایت کنید که اثر بخشی آن بیشتر شود.

ویدئو مارکتینگ ، همه ی ما می دانیم که هدف هر فروشگاهی رسیدن به نرخ بالایی از بازدیدکنندگان می باشد. شما می توانید با استفاده از ویدیوها به راحتی به این امر نزدیک شوید. کسانی که به کمک ویدیوها به محصول مورد نظر شما علاقه مند می شوند تا 85 درصد شانس خرید محصول افزایش پیدا می کند. قطعا زمانی که از ویدیو مارکتینگ صحبت می شود بدین معنا نیست که شما در فیلم حضور داشته باشید شما می توانید از انیمیشن ها در این امر استفاده کنید.

شما برای ساخت ویدیو نیاز به ابزارهایی خواهید داشت که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

برای اولین کار شما می بایست یک دوربین اچ دی تهیه کنید. البته استفاده از دوربین گوشی که کیفیت لازم را داشته باشد نیاز شما را رفع خواهد کرد. همچنین شما نیازمند یک نرم افزار برای ویرایش فیلم خواهید بود. شما برای ویرایش فیلم نیاز به دانش فنی خواهید بود. باید یاد بگیرید که چگونه از تکنیک های مختلف کارگردانی استفاده کنید.

ویدئو مارکتینگ یک فروشگاه اینترنتی چگونه و به چه صورت انجام میگردد

ویدئو مارکتینگ یک فروشگاه اینترنتی چگونه و به چه صورت انجام میگردد

انواع ویدیو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ ، هنر اینکه از چه نوع ویدیوهایی برای فروش استفاده کنیم می توانید بسیار مهم باشد. قطعا تا به اینجای کار به این درک رسیده اید که ویدیو مارکتینگ بسیار فراتر از یک استراتژی می باشد. می خواهیم انواع ویدیوهای مختلف را برای فروشگاه اینترنتی معرفی کنیم که برای شما سودمند باشد.

  • 1/ ویدیوی معرفی محصولات

شما در ویدیو معرفی محصولات می بایست توضیحات کامل و دقیقی از ویژگی های منحصر به فرد محصول قرار دهید. ویدیو می تواند بین پنج الی ده دقیقه باشد. شما می بایست جزئیات زیادی در این ویدیو قرار ندهید و بهتر است به صورت کلی ویژگی های محصول را بیان کنید. شما می بایست برای محصولاتی که پیچیدگی بیشتری دارند زمان بیشتری صرف کنید. ویدیوهای شما باید به گونه ای باشد که یک ابزار اصلی برای فروش محصولات به حساب بیاید. بهتر است در محصولاتی که دارای پیچیدگی زیادی هستند مزایای کاملی از آنها در ویدیو قرار گیرد. این امر باعث می شود تا مشتری بداند که تمام نیازهاش به کمک این محصول مرتفع خواهد شد. همچنین شما می توانید از ترفندهای مختلف در ساخت ویدیو استفاده کنید. بدین صورت که می توانید در یک ویدیو دو محصول را معرفی کنید که شانس خرید افزایش پیدا کند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

شاید برای شما سوال باشد که چرا ساخت ویدیو می تواند بسیار مفید باشد. چند دلیل برای مفید بودن محتوای ویدیویی وجود دارد که یکی از آنها نمایش جنبه های کلیدی محصول می باشد. کسانی که برای خرید خیلی وسواس دارند دیدن ویدیو بسیار مفید خواهد بود. همچنین هزینه ساخت یک ویدیو بسیار پایین می باشد و بازدهی خوبی دارد.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

شما می توانید برای محصولات خود به راحتی ویدیو کوتاه تهیه کنید. ویدیوهای ساده و کوتاه باعث می شود تا خریدار بتواند به راحتی و بدون کلافه شدن از مزایای محصول باخبر شود. شما می توانید در حین کار کردن با محصول خود ویدیو تهیه کنید که بازدهی بالایی دارد.

  • 2/ ویدیوهای باز کردن جعبه

آنباکس یا باز کردن جعبه محصول از جمله لذت بخش ترین بخش هایی که می توان به صورت ویدیو برای هواداران محصول ارائه شود. شما می توانید از خارج کردن اجزای محصول تا قرار دادن قطعات کنار هم ویدیو تهیه کنید.

  • چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

در این حالت مشتری می داند که دقیقا چه ابزاری داخل جعبه است ، شما با گرفتن ویدیوی این چنینی نشان می دهید که شخصیت برند شما چگونه است.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

شما بهتر است جعبه و بسته بندی که مشتری دریافت می کند را در ویدیو به صورت کامل نشان دهید. مراحل باز کردن جعبه را با حوصله انجام کنید و در هنگام خارج کردن محصول می توانید هر بخش را به صورت جداگانه و همزمان نشان دهید.

  • 3/ ویدیوهای چگونه

این نوع ویدیوها بیشتر برای زمانی مناسب است که می خواهید نحوه کار محصول را بیان کنید. شما در این حالت ذهن مخاطب را برای یک خرید عالی آماده می کنید. یک قانون در مورد محتوای ویدیویی وجود دارد که بیان می کنید تعریف نکن و نشان بده. شما می توانید در ویدیوهای چگونه نشان دهید که محصول به شکلی کار می کند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

شما می توانید به کمک ویدیوهای چگونه نشان دهید که محصول به چه صورت کار می کند تا مخاطب دقیقا کارکرد محصول را مشاهده کنید. شما می توانید ویدیوهای چگونه را به صورت سریالی در موقعیت های مکانی خاص تهیه کنید.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

شما می بایست ویدیوها را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید تا هر بخش ساده تر شود. در این ویدیوها می توانید شخصیت برند محصول خود را به نمایش در بیاورید.

  • 4/ ویدیوهای ترفندهای روزمره

ترفندهای روزمره نوعی از ویدیو می باشد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود. در این ویدیو مشتری باور می کند که محصول برای وی بسیار مفید می باشد. همین امر باعث جذب مخاطب خواهد شد. این نوع ویدیوها بیشتر در شبکه های اجتماعی طرفدار خواهد داشت. به دلیل محتوای این ویدیو معمولا افراد زیادی این نوع ویدیوها را دست به دست می کنند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

چرا که این ویدیو نشان می دهد که یک محصول چگونه می تواند در وقت و هزینه های خریدار موثر بوده و باعث صرفه جویی شود. این نوع ویدیوها در تایم کم تولید می شود. همچنین شما می توانید ویدیوهای مربوطه را به صورت سریالی تهیه کنید.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

شما می توانید در این نوع ویدیوها موضوع را کمی خنده دار کنید. ویدیو را می توانید به قسمت های کوتاه تر تقسیم کنید.

  • 5/ ویدیوهای خط تولید

ویدئو مارکتینگ ، همانطور که از نام این ویدیوها پیداست شما می بایست مراحل ساخت و عملیات تولید یک محصول را برای جذب مخاطبین خود نشان دهید. شما  به صورت مختصر می توانید بسته بندی ، اسمبل ، روش های ساخت محصول را نشان دهید. همچنین شما در این ویدیو می توانید ویدئو مارکتینگ ، تخصص کارمندان خود را به نمایش بگذارید. این امر باعث می شود تا احساس نزدیکی بهتری بین شما و مشتریان تان به وجود آید.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

ویدئو مارکتینگ ، شما در این ویدیو به کسانی که مصرف کننده محصولات شما می باشند خلاصه از روند تولید را نشان خواهید داد. در روش تولیدی خود نشان می دهید که از مواد باکیفیت استفاده خواهید کرد. موقعیت مکانی تولید را به راحتی نشان می دهید. همچنین می توانید شخصیت برند خود را با توجه به ویدیویی که آماده می کنید بیان کنید.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

شما در این ویدیو درباره مواد اولیه محصولات خود صحبت می کنید. از بخش های تولید و اسمبل کردن محصولات ویدیویی را آماده می کنید. همچنین در مورد روش های تولید خود با مشتریان گفتگو می کنید.

  • 6/ ویدیوهای رضایت مشتریان

یکی از روش های جذب مشتریان اعلام ابراز رضایت آنان می باشد. همین امر باعث می شود تا مشتریان جدید جذب شوند و به سراغ محصولات شما بیایند. زمانی که مشتریان شما به محصولات خریداری شده امتیاز دهند می تواند معیار مناسبی برای کیفیت محصولات تولیدی شرکت شما باشد. قطعا تبلیغات دهان به دهان موثرترین روش تبلیغ برای شرکت های امروزی می باشد. زمانی که یک مصرف کننده اعلام رضایت خود را از محصول اعلام می کند قطعا مشتریان بالقوه ترغیب به خرید می شوند و این امر شانس خرید را افزایش می دهد.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

این نوع از ویدیوها قوی ترین ابزار برای فروش می باشد. یکی از راه های بسیار عالی برای ارتباط با مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی می باشد. دیدگاه جدیدی در مورد محصول کشف می شود.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

سعی کنید در هنگام ساخت ویدیوی این چنینی از مشتریان واقعی خود استفاده کنید. مشتری را زمانی که در حین استفاده از محصول می باشد نشان دهید.

  • 7/ ویدیوهای باز کردن جعبه توسط مشتریان

آنباکس های مختلفی در دنیای امروزی وجود دارد ، برخی آنباکس ها توسط شرکت انجام می شود و برخی دیگر توسط مشتری. در هر دو حالت تاثیرگذاری آنباکس جعبه ها بالا می باشد. مشتری می توانید بدون سانسور کردن احساسات و تمایلات خود در ویدیو تمامی نکات مثبت و منفی محصول را بدون ترس بیان کند. بیننده در این حالت حس خوبی را از آنباکس جعبه توسط مشتری دریافت می کند.

چرا این محتوای ویدیویی مفید است؟

در ضبط این ویدیو شما نشان می دهید که ارتباط خود را خریداران حفظ کرده اید و این یک احترام دو طرفه می باشد. می تواند ترکیبی از باز کردن جعبه و ابراز رضایت باشد.

بهترین روش ساخت این ویدیوها چیست؟

ویدئو مارکتینگ ، شما می بایست در این ویدیو به مشتری اجازه بدهید تمامی مراحل باز کردن جعبه را به صورت انفرادی انجام دهد تا بتوانید از احساس وی فیلم تهیه کنید. همچنین می توانید قبل و بعد از باز کردن جعبه با مشتری مصاحبه کنید.

  • 8/ ویدیوی درباره ما

ویدئو مارکتینگ ، شما اگر بخواهید فروش مناسبی داشته باشید باید به صورت کامل و صحیح خود را معرفی کنید. بحث اعتماد در دنیای تکنولوژی بسیار مهم می باشد. شما می بایست در وب سایت خود صفحاتی با عنوان درباره ما یا ما که هستیم قرار دهید. ویدیو درباره ما می تواند برای وجهه شرکت شما حیاتی باشد. شما می توانید با جلب اعتماد مشتریان فروش خود را افزایش دهید. شما در این ویدیو می توانید در مورد توانایی تیم تان صحبت کنید ، در مورد نحوه بسته بندی کالاها و همچنین نحوه تولید آن صحبت کنید. زمانی که به صورت شفاف موارد بالا بیان شود مشتری احساس رضایت بیشتری می کند و همچنین اعتماد مشتریان افزایش پیدا می کند.

صفحات فشار (Squeeze page)

اگه بخواهیم به زبان ساده در مورد صفحات فشار مطالبی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم باید عنوان کنیم که هدف از ایجاد این نوع از صفحه عضوگیری می باشد. شما با یک پیشنهاد جذاب به کمک این صفحه ایمیل مخاطب را دریافت می کنید. شما می توانید بعد از جمع آوری ایمیل مشتریان خود از طریق روش های ایمیل مارکتینگ مشتریان بالقوه خود را به صورت بالفعل درآورید. شما می توانید با اضافه کردن ویدیو به صفحه فشار به راحتی پیشنهادات جذاب خود را بیان کنید. این امر باعث افزایش بازدید شما می شود.

ارتباط زنده در شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه های پیشرفت ارتباط با مشتریان می باشد. در شبکه های اجتماعی می توانید حضور پویایی داشته باشید و با مشتریان خود تعامل برقرار کنید. شما می توانید چند ایده زیر را برای موفقیت بیشتر به کار بگیرید.

پشت صحنه

ویدئو مارکتینگ ، شما می توانید از پشت صحنه کارهای خود لایو بگیرید. میزان صمیمی بودن خود را با مشتریان نشان دهید. این باعث وفاداری بیشتر مشتریان می شود.

محصولاتتان را نشان دهید

ویدئو مارکتینگ ، شما می توانید به صورت کاملا زنده به مشتریان خود محصولات فروشگاه را نشان دهید. همچنین می توانید به صورت زنده نحوه کارکرد محصولات را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول

ویدئو مارکتینگ ، اگر همیشه در دسترس باشید یک امتیاز ویژه کسب می کنید ، شما می توانید برای مشتریان خود بستری را مهیا کنید که بتوانند سوالات خود را مستقیم از شما بپرسند.

رویدادها

ویدئو مارکتینگ ، شما می توانید از رویدادهایی که در شرکت رخ می دهد لایو گرفته و به مشتریان خود نشان دهید. آنها با این ذهنیت که شما حس صمیمیت زیادی با آنها دارید ارتباط خاصی برقرار می کنند.

فروش در اینستاگرام یا ساخت سایت فروشگاهی ؟ کدام یک مناسب تر است ؟

نکات ویدیو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ ، شما می بایست ویدیوهای تولیدی خود را در صفحه مربوط به محصول مورد نظر بعد از عکس و متن محصول ارسال کنید تا بازدید مناسبی داشته باشد. در ضبط ویدیوهای خود سعی کنید عملکرد محصول را به درستی نشان دهید. سعی کنید ویدیوهای شما کوتاه و اصولی باشد. نیازی به ساخت ویدیوهای طولانی نیست. سعی کنید ویدیوهای تولیدی شما کمتر از 5 دقیقه باشد. شما با داشتن ویدیوی مناسب می توانید خریدار را درگیر محصول خود کنید. ساخت ویدیو به داشتن یک برند عالی کمک می کند. شما می توانید با ساخت ویدیوی مارکتینگ به هویت برند خود کمک کنید. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله به شما برای فروش بهتر و جذب مخاطبین بیشتر کمک کند. شما می توانید با اهمیت دادن به ساخت ویدیوهای فروشگاهی به راحتی در بخش ویدیو مارکتینگ فعالیت کنید و به صورت چشمگیری مخاطبین خود را به صورت اصولی افزایش دهید. داشتن مشتریان وفادار سرمایه مناسبی برای وب سایت های مختلف می باشد. شما نباید تاثیر ویدیو مارکتینگ را در دنیای امروزی نادیده بگیرید. در صورت داشتن هر گونه نظر می توانید ما را یاری کنید.