قیمت گذاری ، بعد از اینکه فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کردید شما می بایست محصولات خود را به شیوه درست قیمت گذاری کنید. قیمت محصولات یکی از مواردی است که بر روی تصمیمات دیگر شما موثر خواهد بود. شما می توانید به کمک قیمت گذاری مناسب حاشیه سود خود را مشخص کنید. شاید در ابتدا قیمت گذاری محصولات برای شما کمی دشوار خواهد بود. شما می بایست بهترین شیوه قیمت گذاری را انتخاب کنید. می دانید که قیمت گذاشتن محصولات به عوامل مختلفی نظیر محصول ، امور مالیاتی و … وابسته می باشد. شما می بایست با توجه به ماهیت کسب و کار خود قیمت گذاری خود را به شیوه درست انجام دهید. یک راه سریع و آسان برای قیمت گذاری محصولات وجود دارد که شما می توانید آن را انجا دهید. شما می توانید قیمت گذاری را بر اساس قیمت پایه در نظر بگیرید. شما می توانید هزینه محصولات خود را به همراه هزینه حمل و نقل اضافه کنید و قیمت پایه ای را برای محصولات در نظر بگیرید.

  • چرا این روش جواب می دهد؟

قیمت گذاری مناسب باعث می شود تا کسب و کار شما رونق بگیرد. شما اگر قیمت منطقی و مناسبی برای محصولات خود در نظر بگیرید به راحتی می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. شما می بایست قیمت گذاری رقبا را نیز زیر نظر داشته باشید. بدانید مشتریان شما در کسب و کار مربوط به خودتان چه انتظاری از شما دارند.

چگونه یک قیمت گذاری مناسب را محاسبه کنیم؟

  • شما برای این امر می بایست سه قدم را طی کنید.

شما می بایست برای اینکه قیمت گذاری مناسبی را داشته باشید ابتدا هزینه های انجام شده خود را از تولید محصول تا زمانی که محصول آماده به فروش شود را در نظر بگیرید. اگر محصول را به صورت سفارشی تهیه می کنید شما می توانید قیمت خرید را به عنوان هزینه تلقی کنید. اگر محصول را خودتان تولید می کنید باید هزینه های مواد خام را در نظر داشته باشید. بدانید که تولید یک محصول چقدر برای شما هزینه داشته است. شما می بایست نرخ دقیق هزینه های خود را در ابتدا بدست آورید تا بتوانید قیمت گذاری مناسبی انجام دهید.

  • حاشیه سود را اضافه کنید

شما می بایست پس از محاسبه هزینه های تولیدی خود مقدار سود برای خود در نظر بگیرید. برخی افراد سود 20 درصد را انتخاب می کنند و برخی دیگر روش های دیگری را برای حاشیه سود منطقی خود در نظر می گیرند. شما باید مبلغی که برای سود خود در نظر می گیرید با توجه به میزان قیمت رقبا باشد. فروش شما بسته به قیمت انتخابی شما دارد. سعی کنید قیمت های رقبا را نیز در نظر بگیرید.

سایت ساز و فروشگاه ساز ساخت سایت فروشگاهی – ویز میز

  • ایجاد فروشگاه آنلاین رایگان با قیمت‌گذاری محصول

شما برای حساب کردن قیمت نهایی خود می توانید هزینه های خود را تقسیم بر یک منهای درصد حاشیه سود خود کنید.

  • هزینه‌های ثابت را فراموش نکنید

هزینه ثابت جزو هزینه هایی است که همیشه و در همه حال ثابت است. این هزینه ها باید جزو هزینه های تولیدی شما به حساب بیایند. شما می بایست در وارد کردن تمام هزینه های تولیدی خود برای محاسبه قیمت نهایی محصول خود تمام سعی خود را داشته باشید تا بتوانید با یک تصمیم آگاهانه قیمت محصول خود را مناسب در نظر بگیرید. قیمتی که شما برای محصولات خود در نظر می گیرید باید کاملا رقابتی باشد ، بدین صورت که نباید قیمت مدنظر شما از قیمت رقبا بسیار بالاتر باشد. همچنین باید قیمت انتخابی شما بسیار معقولانه باشد.

  • امتحان و تکرار کنید

تجربه بهترین درس را به شما می دهد. شما نباید ترس داشته باشید. قیمت گذاری را می توانید با آزمون و خطا به دست بیاورید. زمانی که قیمت مدنظر شما تمامی هزینه های انجام شده را به صورت کامل پوشش دهد یعنی شما دارای سود معقولی خواهید بود. با رویکردهای مختلف می توانید به راحتی قیمت گذاری مناسبی را برای خود در نظر بگیرید. شما می توانید با یک قیمت گذاری مناسب در کسب و کار خود موفق باشید و با توجه به بازخورد از مشتریان می توانید استراتژی مناسب قیمت گذاری مورد نظر خود را کسب کنید.