طراحی وب سایت فروشگاهی

طراحی وب سایت فروشگاهی ، در ابتدا بگویم که قالب سایت فروشگاهی به طرح های گرافیکی گفته می شود که در تمامی صفحه های سایت فروشگاه تکرار می شود. این قالب یا تم سایت ها برای جذب کردن مشتری بسیار موثر هستند به این طریق که مشتری هنگامی که وارد سایت می شود اولین چیزی که نگاهش را جلب می کند تم سایت است. افرادی که از طریق اینترنت کسب و کارشان را شروع می کنند باید تمام اصول و مباحث طراحی سایت را بشناسند و در فروشگاه خود آنها را رعایت کنند تا بتوانند سایتی موفق داشته باشند.

استفاده کردن از فونت

طراحی وب سایت فروشگاهی ، در برخی مرورگر ها فونت های خاصی وجود دارد و در صورت استفاده از سایر فونت ها باید آنها را بارگزاری کنید که ممکن است این کار زمان زیادی از شما بگیرد. بنابراین می توانید علاوه بر فونت های مشخص شده ، از تعدادی فونت دیگر استفاده کنید تا سرعت سایت بالا رود.

اندازه ی فونت ها با توجه به سایت

طراحی وب سایت فروشگاهی ، اندازه  و نوع فونت ها باید با سایت شما متناسب باشند به طور مثال فونت های فانتزی برای سایتی که مربوط به امور بیمارستانی می باشند اصلا مناسب نیست و باید از فونت های رسمی برای این وب سایت استفاده شود.

حجم تصویر

طراحی وب سایت فروشگاهی ، برای طراحی سایت های فروشگاهی می بایست از تصاویر با کیفیت ولی با حجم پایین استفاده کنید چرا که حجم بالای عکس باعث می شود سرعت سایت پایین آید و کاربر تحمل این سرعت کم را نداشته و از سایت خارج شود.

موفقیت یک فروشگاه اینترنتی و موارد تاثیر گذار

از صفحه های اضافی استفاده نکنید

طراحی وب سایت فروشگاهی ، سعی کنید تا آنجا که می توانید از صفحه هایی در سایتتان استفاده کنید که مفید و کاربردی باشند و صفحات اضافی و غیر کاربردی را استفاده نکنید به این دلیل که سرعت سایت کاهش نیابد و هم کاربر دچار خستگی و کلافگی نشود.

طراحی وب سایت فروشگاهی و نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاهی و نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

به سلیقه ی کاربر توجه کنید

طراحی وب سایت فروشگاهی ، سعی کنید برای طراحی سایتتان سلیقه ی تمام کاربران را درنظر داشته باشید و طبق آن چیزی که مشتری هایتان دوست دارند طراحی کنید.

اندازه ی فونت ها رعایت شود

از سایز فونت های کمتر از px 12 استفاده نکنید زیرا باید کلمات درست و خوانا باشند. پس به اندازه ی فونت ها توجه و ابعادشان را درست انتخاب کنید.

تصاویر را با فیلد کاری هماهنگ کنید

جهت انتخاب نوع عکس ها در سایت به این نکته توجه فرمائید که عکس های منتخبی شما باید متناسب با نوع فعالیت و کسب و کارتان باشد.

استفاده ی زیاد از موشن ها ممنوع

در سایت فروشگاهی خود از عکس های رنگارنگ و گیفت ها استفاده نکنید زیرا توجه کاربر را به سایت و مطلب اصلی پرت خواهید کرد.

در اکثر سایت های فروشگاهی بسیاری ازخدمات مشابه هم هستند و تمامی سایت ها با الگو گرفتن از سایت های معروفی مانند دی جی کالا این خدمات را انتخاب می کنند. خدمات شامل نوع کالا ، دسته بندی کردن کالا، قیمت و پرداخت هزینه به صورت آنلاین می باشند.

جستجوی پیشرفته و فیلتر محصولات

طراحی وب سایت فروشگاهی ، با توجه به این سیستم قوی شما قادرید دسته بندی های سایت را با توجه به فیلدهای موجود در دسته بندی ها جستجو کنید مثلا برای دسته بندی ماشین طبق برند و یا رنگ آن را جستجو کنید.

سیستمی جهت مقایسه کردن محصول

از طریق این سیستم این امکان را به کاربر خواهید داد تا بتواند هر دسته بندی از سایت را با دو یا چندین محصول دیگر مقایسه کند.

اضافه کردن به صفحه ی علاقه مندی ها

در اینجا شما قادرید تا هر محصولی که به آن علاقه مندید را در قسمت علاقه مندی ها علامت گذاری کنید تا بعد بتوانید راحت تر آن را پیدا کنید.

راهنمای ساخت فروشگاه اینترنتی چیست؟ آموزش ساخت

سیستمی جهت رای و نظرات کاربران

در این سیستم کاربران می توانند در مورد محصولات رای یا نظرات خود را اعلام نمایند .

نرم افزار گوشی همراه

موبایل با توجه به اینکه سریع و راحت بوده و دسترسی به آن آسان تر است گزینه ی مناسبی برای خرید اینترنتی می باشد. همچنین از این روش می توانید خرید راحت و آسان داشته باشید این در صورت می یاست که وب سایت فروشگاهی شما نسخه ی موبایلی را داشته باشد.

طراحی وب سایت فروشگاهی و نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاهی و نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

نموداری جهت قیمت محصولات

طراحی سایت فروشگاهی ، از طریق این نمودار شما می توانید افزایش یا کاهش قیمت کالا را برای کاربران به نمایش بگذارید. و در آخر شما عزیزان برای اینکه وب سایتی موفق و پیشرفته داشته باشید می بایست طراحی این کار را به شخص متخصص بسپارید.

نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاهی ، با توجه به آمارهای موجود در عصر حاضر بیشتر از یک میلیارد نفر هستند که از اینترنت استفاده می کنند. با پیشرفت اینترنت افراد زیادی برای اکثر امورشان از اینترنت استفاده می کنند. به همین دلیل راه اندازی کسب و کار و ایجاد هر فعالیتی در اینترنت به خوبی جواب می دهد و حتی می توانید از طریق راه اندازی سایت فروشگاهی محصولات و خدمات خود را به مردم ارائه دهید. بنابراین راه اندازی یک سایت خوب به کسب و کارتان رونق بیشتری خواهد داد و منبع درآمدی بالایی برایتان ایجاد می شود.

حال بگوییم دلایل راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

  • برای اینکه در معرض دید کاربران قرار گرفته و نظر آنها را به خود جلب کنیم.
  • تاثیر این کار روی کاربر
  • به صورت اینترنتی خدمات و کالاهای خود را به مشتری ارائه دهیم.
  • با سایر رقبا رقابت کنیم.
  • به صورت آنلاین اطلاعات محصول را به نمایش بگذاریم.
  • نشان دهیم که کار و فعالیت مان به صورت حرفه ای خواهد بود.
  • به صورت شبانه روز به مردم عزیز خدمت رسانی کنیم.

راه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر شما عزیزان قصد دارید فروشگاهی اینترنتی راه اندازی کنید برای هر نوع کسب و کار و یا تجارت ، می بایست جهت کسب درآمد بیشتر از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده کرده و بیشتر زمان خود را روی دیجیتال مارکتینگ صرف کنید. در حقیقت فروشگاهی که فقط در دنیای مجازی راه اندازی شود مسلما مدت زمان بیشتری را برای راه اندازی و خرید محصول و انبارداری ، حمل کالا و… نیاز دارد.

دیجیتال مارکتینگ

اگر می خواهید یک تجارتی الکترونیکی راه اندازی کنید،داشتن فروشگاه اینترنتی به تنهایی کمکی به شما نخواهد کرد بلکه اصلی ترین عامل در موفقیت دیجیتال مارکتینگ می باشد. این دیجیتال مارکتینگ تشکیل شده از تمامی فعالیت هایی که در اینترنت به فروش می رسانید مانند شبکه های اجتماعی ، شبکه های ویدئویی ، ایمیل مارکتینگ ، محتواسازی و سئو.

نحوه ی محتوا گذاشتن در فروشگاه اینترنتی

محتوا سازی سایت منظور همان چیدمان محتویات صفحه که مرتبط با سایت بوده مانند عکس ، فیلم ، اطلاعات کالا ، سایز بندی ، تخفیف و قیمت و… می باشند که همگی اینها را محتوا گذاری سایت می نامند. در ابتدا مدیر سایت باید تمامی این محتوا گذاری را به درستی و کامل در سایت راه اندازی کند تا سایتش موفق گردد.

سئوی تخصصی فروشگاه اینترنتی

سئو به استفاده از امور مختلفی جهت جذب ترافیک در سایت از طریق موتورهای جستجو گفته می شود. کارهایی که تاثیر زیادی روی سئوی سایت دارند مختلف هستند مثلا کلماتی که در متن و محتوا استفاده شده ، لینک های ورودی به سایت از سایر سایت ها و مطمعن شدن از ترکیب و ساختار سایت جهت موتورهای جستجو.

طراحی وب سایت فروشگاهی و نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت فروشگاهی و نحوه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل کاری قدیمی بوده و امروزه پیشرفت زیادی در این عرصه داشته ایم. اما بازاریابی ایمیلی اگر به شیوه ی درست انجام گردد در زمان کوتاهی می تواند فروشتان را بالا ببرد.

شبکه های اجتماعی

امروزه تمامی مردم گوشی موبایل دارند که می توانند با راه اندازی نرم افزاری که مربوط به شبکه های اجتماعی بوده را در گوشی خود نصب کنند. استفاده از این شبکه های اجتماعی روشی بسیار مناسب برای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ می باشد.

اگر اصول دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بدانید و در راه اندازی فروشگاه به درستی از آن استفاده کنید پروژه ی شما با موفقیت و بدون نقص پیش خواهد رفت و سود بسیار بالایی برایتان خواهد داشت اما به این شرط که برای بازاریابی آن زمان زیادی را صرف کنید.همچنین با خرید سیستم فروشگاهی از شرکت های موفق طراحی سایت دیگر شما دغدغه ی مسائلی همچون باگ های فنی ، عدم پشتیبانی و تغییرات سیستم را نخواهید داشت و دیگر تمامی وقت خود را صرف سیستم فروشگاهی تان از طریق دیجیتال مارکتینگ خواهید گذاشت.