بسته بندی محصول ، اگر دارای فروشگاه اینترنتی می باشید می توانید با قرار دادن هدیه در محصول خریداری شده مشتری های خود را غافلگیر کنید. سوپرایز کردن مشتریان می تواند حس خوبی در آنها ایجاد کند. شما باید هدیه را به صورت کاملا رایگان برای مشتری ارسال کنید. هدیه ها به عنوان ابزاری که باعث افزایش ارزش افزوده می شوند می توانند به راحتی بر روی کسب و کار شما تاثیرگذار باشند. اگر به طور خلاصه بیان کنیم هدیه دادن به مشتریان یک راه پرمنفعت برای کسب و کار شما و ایجاد ارتباط خوش با مشتری می باشد.

چرا هدیه در بسته‌بندی محصول مفید است؟

بسته بندی محصول ، زمانی که مشتری محصولی را برای خرید انتخاب می کند پس از دریافت مرسوله سه حالت برای مشتری رخ می دهد: مرسوله بالاتر از حد انتظار وی است. مرسوله در حد انتظار مشتری می باشد. مرسوله پایین تر از حد انتظار مشتری می باشد. برخی عوامل در ارسال مرسوله به شما بستگی ندارد و خارج از کنترل شما می باشد. به عنوان مثال کارهایی که مربوط به اداره پست می باشد خارج از عهده شماست. شما می توانید برای جبران این امر هدیه ای را در مرسوله ارسالی قرار دهید تا بتوانید انتظارات مشتریان را برآورده کنید.

دلایل مختلفی برای قرار دادن هدیه در مرسوله وجود دارد که شامل:

بسته بندی محصول ، شما می توانید هدیه ای که برای مشتری خود در نظر می گیرید ارزان قیمت باشد. نیازی نیست که هدیه شما دارای ارزش بسیار بالایی باشد. شما می بایست هدیه ارسالی خود را بر اساس خرید مشتری ارسال کنید. بهتر است محصول ارسالی شما مرتبط با محصول خریداری شده مشتری باشد. برای ارسال هدیه نیازی به بسته بندی جداگانه ای نیست که برای شما هزینه ی اضافی داشته باشد.

با توجه به نوع خرید مشتری شما می توانید متوجه شوید که مشتری شما از چه چیزی خوشش می آید. قرار دادن هدیه در محصول باعث می شود تا نفوذ محصول خریداری شده بالا برود. شما می توانید محصولاتی را برای مشتری به عنوان هدیه ارسال کنید که به سختی در بازار نفوذ می کنند.

بسته بندی محصولات و 5 روشی که می تواند در بسته بندی به شما کمک کند

بسته بندی محصولات و 5 روشی که می تواند در بسته بندی به شما کمک کند

بسته بندی محصول ، قرار دادن هدیه در بسته بندی محصول باعث می شود تا وفاداری مشتریان به شرکت شما افزایش پیدا کنید. چون حس اینکه شرکت برای خرید آنها ارزش قائل شده باعث می شود تا مشتری وفاداری خود را افزایش دهد. شما می توانید یک کوپن تخفیف درون جعبه قرار دهید تا مشتری به انتخاب خود از محصولات اصلی شرکت شما تخفیف بگیرید.

۵ مدل هدیه که می‌توانید در بسته‌بندی قرار دهید

  • پیشنهاد تخفیف

بسته بندی محصول ، یکی از محبوب ترین هدیه هایی که می توانید به مشتریان اهدا کنید قرار دادن کوپن تخفیف می باشد. شما می توانید کوپن تخفیف را به صورت مختلف برای مشتریان خود ارسال کنید. جاذبه ارسال کوپن تخفیف به صورت بسته ارسالی بسیار بالاتر از سایر روش ها می باشد. همچنین شما می توانید در محصول ارسالی دو کوپن تخفیف قرار دهید ، یکی برای شخص خریدار و دیگری برای هدیه به دوستان. این امر باعث جذب مشتریان زیادی به سمت شرکت شما خواهد شد. شما می توانید کوپن نقدی خود را شکل های زیر در نظر بگیرید: حمل رایگان در خرید بعدی ، 20 هزار تومان هدیه برای خرید بعدی ، 25 درصد تخفیف در خرید بعدی ، دریافت هدیه به صورت رایگان در خریدی بعدی و …

  • هدیه‌های کوچک

هدیه های کوچک یک روش عالی برای سوپرایز کردن مشتریان می باشد. در این بین غافلگیر کردن مشتری بسیار مهم تر از ارزش ریالی هدیه ارسالی شما می باشد. شرکت Grilla Grills همیشه در هنگام ارسال محصول اصلی هدیه های کوچکی درون بسته های خریداری شده قرار می دهد و به راحتی مشتریان خود را غافلگیر می کند. گاهی هدیه های کوچک می تواند یک دست نوشته زیبا باشد. Galen Leather از دیگر شرکت هایی می باشد که باعث می شود تا مشتریان غافلگیر شوند. چرا که هدیه های کوچکی برای مشتریان خود ارسال می کند. این امر باعث گسترش برند کالا نیز می شود. هدیه های کوچک باعث می شود تا احساس بسیار مناسبی داشته باشند در واقع شما با هدیه های کوچک خود دارید یک ترفند روانشناسی را پیاده می کنید.

  • کارت تشکر و یادداشت‌های شخصی

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش برای غافل گیر کردن مشتریان ارسال کارت تشکر و یادداشت های شخصی می باشد که به صورت دست نویس نگارش می شود. این کارت های ساده وجهه مناسبی از شرکت شما در ذهن خریدار ثبت می کند. اگر کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده اید این کار بسیار موثر است. چرا که باعث ایجاد یک مزیت رقابتی می شود. در ادامه می خواهیم چند ترفند جالی نگارش کارت تشکر را به شما آموزش دهیم.

سعی کنید از خودکار یا روان نویس مرغوب برای اینکار استفاده کنید. در نگارش کارت تشکر و یادداشت های شخصی حتما ذکر نام مشتری الزامی می باشد. شما در متن می بایست قدرشناسی خود را نسبت به خرید مشتری بیان کنید. در مورد وفاداری مشتریان مطالبی را بیان کنید. در مورد خریدهای آینده مشتری با وی صحبت کنید. در انتها جمله احساسی و محکم بیان کنید و متن را امضا کنید.

  • درخواست نقد و بررسی یا به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

شما زمانی که می خواهید کالای خود را برای مشتری نهایی ارسال کنید بهتر است در درون آن از مشتری تفاضا کنید تا تجربه ی خرید خود را در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد. سایت فرانک بادی از همین ترفند برای تشویق مشتریان به اشتراک گذاری نظرات خود وادار می کند. این امر باعث می شود تا برای محصولات شرکت برند سازی رایگان انجام شود. نباید قدرت شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید.

  • محتویات همراه کالای خود را برای ایجاد وفاداری در مشتریانتان آماده کنید

قطعا می دانید که قرار دادن هدیه های ریز و درشت در جعبه مشتری باعث می شود تا یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود داشته باشید. این امر باعث می شود تا مشتری احساس رضایت بهتری از خرید خود داشته باشد و یک روش بازاریابی مستقیم محسوب می شود. شما به وسیله ی این کار مشتریان وفاداری زیادی کسب خواهید کرد که می توانند بازاریابی دهان به دهان برای شما انجام دهند.