بازاریابی ، همیشه در همه ی کسب و کارها محتوا در مرکز کار بوده است. حتی در شغل های سنتی نیز محتوا مورد توجه بوده است. محتوا یک بخش مهم در هر زمینه ای می باشد که باید به آن توجه شود.شما تنها با محتوای مناسب است که می توانید کاربران را جذب خود کنید. تمامی مسائل سئو به ایجاد محتوای مناسب بر می گردد. محتوا تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتری و خرید دارد. شما اگر دارای وب سایت هستید باید بدانید که محتوای مناسب شاه کلید حل مشکلات بازدید شما می باشد. نباید محتوای مناسب را دست کم بگیرید.

بازاریابی محتوای فروشگاه آنلاین و 5 ترفند کلیدی برای بازاریابی

چرا بازاریابی محتوا؟

شما زمانی که توانایی تولید محتوای مناسب را داشته باشید باید این اصل را بدانید که محتوای تولید شده شما تا آخر بر روی دنیای اینترنت باقی خواهد ماند. محتوای مناسب است که ترافیک زیادی را به سمت سایت شما سرازیر می کند. شما با توجه به کیفیت محتوای وب سایت خود شناخته می شوید. زمانی که شما یاد بگیرید که یک محتوای بدون نقص که از نظر دیجیتال مارکتینگ عالی باشد تولید کنید شما در واقع به جذب مخاطب روی آورده اید. اگر محتوای تولیدی شما آموزنده باشد قطعا واکنش های ماندگاری را از جانب مخاطبین خود دریافت خواهید کرد. محتوا نقش کلیدی در دیجیتال مارکتینگ ایفا می کند. شما می بایست به صورت روزمره بتوانید محتوای مناسبی را تولید کنید. در دنیایی که رقابت برای محتوای مناسب بالاست شما باید با کسب تجربه بتوانید ترافیک وب سایت یا فروشگاه خود را برای فروش بیشتر افزایش دهید. اگر بازاریابی محتوایی را به درستی اعمال کنید در جستجوهای انجام شده در شبکه های اجتماعی نیز مشتری های زیادی به سمت شما سرازیر می شود.

در وبلاگتان درباره اینکه چطور از محصولاتتان می‌توان استفاده کرد بنویسید

شما در وبلاگ فروشگاه خود می توانید مطالب زیادی را درج کنید. می توانید به معرفی محصولات خود بپردازید. می توانید آموزش استفاده از محصولات را درج کنید. محصولات را با هم مقایسه کنید. هر مطلبی که به خرید کمک می کند می توانید در وبلاگ قرار دهید. این امر باعث درگیری بیشتر مخاطبین می شود. اگر محتوای تولیدی شما دارای کیفیت بالا باشد قطعا در صفحات اول گوگل ظاهر خواهید شد. شما می توانید به کمک وبلاگ های متنوع به راحتی با جادوی بازاریابی محتوایی آشنا شوید.

با بهره‌گیری از داستان موفقیت، مشتری خود را قهرمان داستان کنید.

شما می توانید در وبلاگ خود تجربه خریداران راضی را قرار دهید. این امر باعث می شود تا شما یک محتوای اختصاصی تولید کرده باشید که پربار نیز می باشد. مشتریان شما می توانند یک رمز موفقیت برای شما به حساب بیایند. مشتری های بالقوه ای که به سراغ وبلاگ و فروشگاه شما می آیند می توانند با سبک و سنگین کردن گزینه های پیش رو انتخاب خود را به صورت آگاهانه انجام دهند. همین احساس مشتریان است که باعث می شود تا خریداران بالقوه احساس خوشایندی نسبت به محصولات شما داشته باشند. شما می توانید از نظر جنبه های احساسی و روانشناسی بر روی خریداران خود کار کنید و آنها را درگیر این موضوعات کنید. برخی مشتریان احساسی و برخی دیگر منطقی هستند. شما می توانید با درگیر کردن احساسات مشتریان آنها را با توضیحات منطقی غافلگیر کنید.

یک ویدئوی ساده با ترکیب جلوه‌های مختلف صوتی و بصری بسازید

شما می دانید که ویدیو تاثیرگذاری بیشتری نسبت به متن دارد. برای وبسایت هایی که در زمینه الکترونیک فعالیت دارند قطعا ساخت ویدیو می تواند تاثیر گذاری بیشتری به نسبت متن داشته باشد. شما با ساخت یک ویدیوی ساده می توانید جنبه های مختلف محصول خود را برای مشتریان توضیح دهید. ویدیو ساخته شده می بایست کوتاه و ساده باشد تا حوصله ی خریدار سر نرود.

در SlideShare یک فایل پرزنت «چگونه» برای محصولتان بسازید

SlideShare  یک مکان عالی برای اشتراک گذاشتن مطالب مفید شما می باشد. شما اگر شناخت کافی نسبت به وبسایت معرفی شده ندارید بهتر است به آن سر بزنید. اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم به مانند سایت یوتیوب می باشد. تفاوت آن در اسلاید است.

یک نمودار اینفوگرافیک با حالت‌های خرید مختلف طراحی کنید

شما می بایست کار گرافیکی را به صورت جالب و خلاقانه انجام دهید. ساخت یک اینفوگرافیک جالب از محصولات شما می توانید مقایسه بین محصولات را آسان تر از قبل کند. شما می توانید به عنوان مثال انواع گل و گیاه موجود در سایت خود را به راحتی با عکس و توضیح دسته بندی کنید و به صورت اینفوگرافیک نمایش دهید. قطعا ساخت یک نموادر اینفوگرافیک باعث جذب کاربر می شود.

شما می توانید با ترفند های گفته شده در این بخش به راحتی کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید. بازاریابی محتوایی یک بخش مهم در جذب کابران می باشد. اگر تا به امروز از این ترفندها استفاده نکرده اید قطعا به شما توصیه می کنیم که این روش ها را امتحان کنید.